מאמר בנושא שיווק ישיר
שיווק ישיר באמצעי התקשורת השונים
שיווק ישיר היא שיטה שעובדת כאן בארץ כי היא מתאימה כל כך למנטליות של הישראליים - ישר ולעניין, קצר, זרי
איילה
פורסם: 12/24/2009
מאמר זה שייך לקטגוריית
שיווק ישיר
שיווק ישיר באמצעי התקשורת השונים
שיווק ישיר היא שיטה שעובדת כאן בארץ כי היא מתאימה כל כך למנטליות של הישראליים - ישר ולעניין, קצר, זריז, חבל על הזמן ויעלה, בוא נסגור עסקה.... מכירים את הסיסמאות האלה - זה הישראלי המצוי שאין לו זמן להתקשקשויות וברבורים ומשא ומתן ארוך ומייגע. שיווק ישיר היא דרך להגיע ישירות אל מקבלי ההחלטות - הלא הם הצרכנים הבודדים. שיווק ישיר מתאפשרת באמצעות שלושת כלי התקשורת הקיימים כיום לשימוש המפרסמים ישירות: רדיו, טלוויזיה ובעיקר אינטרנט:
שיווק ישיר באמצעות הרדיו
אמנם שיווק ישיר באמצעות הרדיו היא השיטה הכי פחות נפוצה אבל היא אופציה. תשדירי רדיו הקוראים לכם להתקשר כבר בשעה הקרובה ולרכוש מוצר, בזמן אמת, וזה ישלח לאיכם הביתה בתוך מספר ימים. זו דרך לפעול על פי המודל של שיווק ישיר. המאזין מבין שאין לו לאן ללכת, הוא לא ימצא אתהדיל הזה בחנויות ובמשברים הרגילים, הדרך היחידה שלו לרכוש היא ישירות באמצעות הטלפון. תחת הלחץ וחוסר האפשרויות האחרות כשמנגד עומד הפיתוי לנצל הזדמנות חד פעמית - הלקוח מתפתה לרכוש.
שיווק ישיר באמצעות הטלויזיה
האמריקאים התחילו את זה וכל העולם הלך בעקבותיהם - ערוץ הפירסום הלא הוא ערוץ שיווק ישיר מאפשר למשווקים להציג בפני הצופים מוצרים למכירה מיידית במחירים מפתיעים (עד גמר המלאי). גם כאן, ללקוח אין שום אופציה להשיג את המוצר בדרך אחרת או במועד אחר, גם כאן - אין טפטוף של פרסומאים ותיקים אשר מספקים לכם פרסומות משעשעות ומבטיחים לכם הבטחות מכאן ועד הירח - יש מוצר, יש מחיר, יש טלפון להזמנות והצופה יודע שאם הוא לא יתקשר בשעההקרובה - הוא יפספס וחבל.
שיווק ישיר באמצעות האינטרנט
שיווק ישיר מתאפשר כיום אולי יותר מכל דרך האינטרנט. האינטרנט היא מדיה ויזואלית - זו האפציה שלכם להראות ללקוח את המוצר מכל זווית בכל גודל, עם טקסט או קלטת שמע, עם תמונות סטילס או וידיאו.... פשוט ולעניין - הצגת המוצר ישירות לפני הצרכנים המתעניינים. האינטרנט הוא כלי אופטימאלי כאשר מדובר על שיווק באינטרנט מאחר וקל מאוד לבצע עסקאות ולחייב לקוחות על קניה דרך טפסי אינטרנט פשוטים לחיוב בכרטיסי אשרי.
שיווק ישיר באמצאות הטלפון
שיווק ישיר באמצעות הטלפון תמיד היה ותמיד יהיה כלי חזק למכירות. אנשים חושבים שזה כבר נדוש, שזה כבר "פאסה" שלציבור נמאס ושהוא כבר אינו מגיב אבל ממש לא! שיווק ישיר באמצעות הטלפון (טלמרקטינג) ממשיך להפתיע בכל שנה ושנה עם נתוני מכירות מרשימים וזאת לצד הוצאות מינמאליות בהשוואה לערוצי המכירות המקבילים. כל מה שצריכים בכדי לנהל מערך שיווק ישיר דרך הטלפון הוא מוקד טלפוני סטנדרטי, מוקדנים נחמדים בעלי קול נעים וסבלנות מרובה, רשימות רנדומליות אך יחד עם זאת ממוקדות (רשימות אשר קהל היעד נמצא בהן לדוגמא, אם המוצר הוא לנשים בהריון, אז הרשימות חייבות להחיל נשים בהריון וכו'). לעיתים יהיה צורך ברכישת רשימות תפוצה אבל זה ישתלם מאחר וכאשר הקהל הוא ממוקד, קל יותר להגיע אליו ישירות ולסגור מולו עסקאות.